W najnowszym numerze GazetyPRz ukazał się artykułu pt. "Szkolenie z technologii wirtualnej rzeczywistości" będący sprawozdaniem z przeprowadzonych w lutym br. szkoleń z zakresu Immersive Learning i VR. Grupą docelową kursu były osoby z przemysłu związanego z branżą lotniczą, nauczyciele przedmiotów zawodowych oraz studenci kierunków z WEiI. Szkolenie zrealizowano w dwóch częściach: pierwszą przeznaczoną dla przedstawicieli firm i kadry dydaktycznej oraz drugą - dla studentów. Realizacja całego szkolenia trwała 5 dni roboczych w łącznym wymiarze 40 godzin lekcyjnych. Podczas szkolenia poruszono tematy związane z: koncepcją immersive learning i jej wdrożeniem w proces dydaktyczny i szkoleniowy, przykłady wirtualnych środowisk nauczania 3D i innych innowacyjnych form uczenia się poprzez doświadczenie. Zaprezentowano wybrane technologie VR/AR/Unity 3D, implementacje symulacji komputerowych i analizę procesów z zastosowaniem aplikacji ANSYS/SYMKOM.
Projekt I-TRACE (Immersive TRAining for aerospaCE) realizowany jest w ramach programu Erasmus+ przez Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej oraz Wydział Elektrotechniki i Informatyki, pod kierownictwem prof. dr hab. inż. Romany Śliwy. W projekcie I-TRACE poza Politechniką Rzeszowską udział bierze sześciu partnerów europejskich, m.in. dostawcy szkoleń zawodowych, uniwersytety, grupy zrzeszające izby handlowe oraz firmy specjalizujące się w wirtualnej rzeczywistości. Zaangażowane kraje to Włochy, Polska, Norwegia i Hiszpania. Podczas Konferencji AERONET zaprezentowano m.in. dotychczasowe osiągnięcia i wyniki realizacji projektu i-TRACE.
Gazeta Politechniki dostępna jest na stronie: https://gazeta.prz.edu.pl/archiwum/2020/gazeta-politechniki-3-4-2020
Gazeta Politechniki dostępna jest na stronie: https://gazeta.prz.edu.pl/archiwum/2020/gazeta-politechniki-3-4-2020
Życzymy miłej lektury.